تبلیغات
وب سرگرمی و تفریحی دل نوشته
red blue black green red blue black green  امروز


 


اخبار 29
آهنگ 13
اس ام اس 13
بازی 1
دانلود 15
حکایت 3
شعر 6
سینما 50
کلیپ 1
عجیب 79
علمی 101
عکس 168
غذا 24
متفرقه 231
مذهبی 16
مطلب جالب 250
طنز 42
مناطق تفریحی ایران و جهان 8
نرم افزار 5
ورزشی 40

بهمن 1394 ، 1
اسفند 1393 ، 2
بهمن 1393 ، 1
دی 1393 ، 2
آذر 1393 ، 3
آبان 1393 ، 4
مهر 1393 ، 3
شهریور 1393 ، 4
مرداد 1393 ، 13
تیر 1393 ، 32
خرداد 1393 ، 7
اردیبهشت 1393 ، 7
اسفند 1392 ، 2
بهمن 1392 ، 18
دی 1392 ، 6
آذر 1392 ، 9
آبان 1392 ، 8
مهر 1392 ، 3
شهریور 1392 ، 3
مرداد 1392 ، 36
تیر 1392 ، 111
خرداد 1392 ، 58
اردیبهشت 1392 ، 39
فروردین 1392 ، 20
اسفند 1391 ، 11
بهمن 1391 ، 29
دی 1391 ، 8
آذر 1391 ، 9
آبان 1391 ، 10
مهر 1391 ، 36
شهریور 1391 ، 110
مرداد 1391 ، 139
تیر 1391 ، 77
خرداد 1391 ، 42

عجیب ترین هاى ایران و جهان | متعجب
درمانگاه دل
سلطان بهشت
داستان زندگی من
بانک مقالات ستاره
سایه تنهایی
ابزار کار
وب سرگرمی تفریحی فان صدا
مطالب عاشقانه حسی - عشق گمشده دختر تنها
جیران
مانی سنتر
صدای وحشی
3razm
پاپ - رپ
یا صاحب الزمان
قالب سبز

قالب سبزفروشگاه قالب

 
آخرین مطالب ارسالی
اس ام اس جوک و سرکاری
مقاله در مورد آلودگی محیط زیست
داستان کوتاه درخت قوم بنی اسرائیل
هنرنمایی جالب یک آرایشگر آمریکایی (+عکس)
زیبایی‌ های فراموش‌ شده در خانه ها (+عکس)
دیدنی های امروز
لحظه شلیک گلوله (عکس)
پارکور کلاله
صندلی شانه ای برای کودکان (عکس)
راهکاری برای ورزش در خانه های کوچک
همزیستی مسالمت آمیز حیوانات (عکس)
مشق عشق (عکس)
اس ام اس تسلیت ماه محرم
پیام های تبریک عید غدیر
چگونه راحت بخوابیم؟
خودروی چهار فصل! (عکس)
بزرگترین و زیباترین هتل زیرآبی جهان (عکس)
دکوراسیون به سبک اوکراینی (عکس)
صرفه جویی در وقت و انرژی! (عکس)
اس ام اس ولادت امام رضا (ع)
پوستر یاعلی
سیب عشق (عکس)
بهترین همبرگرها (عکس)
آیا اینها را می دانستید؟!
دیدنی های امروز
بدون شرح
سگ هایی که از صاحبانشان بزرگترند (عکس)
زن انگلیسی که دو ماه ایران را با موتور گشت
دیدنی های امروز
اجرای حکم اعدام متجاوز به عنف - کرج (+عکس)

  چگونه راحت بخوابیم؟
   زمان انتشار : 05:49 ب.ظ | یکشنبه 20 مهر 1393
دسته بندی : علمی، مطلب جالب،
اگر از جمله افرادی هستید که از مشکلات خواب رنج می برید و داشتن یک خواب راحت شبانه برای شما تبدیل به دغدغه شده است توصیه های زیر که می تواند در حل مشکل خواب شما کمک کننده باشند را از دست ندهبد.

آبی روز:

هرگونه نور آبی در اتاق خواب ممنوع
بسیاری از جزئیات زندگی مدرن امروز همانند نور آبی که از صفحه تلفن همراه یا ساعت دیجیتال زنگدار اتاق خواب شما منعکس می شود و ممکن است مساله ای کم اهمیت به نظر برسد، می تواندعلت بی خوابی شما باشند. امواج کوتاه موجود در نور آبی می تواند در روند به خواب رفتن شما اختلال ایجاد کند.
نکته: تلویزیون، کامپیوتر، مبایل و وسایلی از این دست که از خود نور آبی ایجاد می کنند یک ساعت قبل از خواب خاموش کنید و اگر امکان خاموش کردن آنها وجود ندارد حتما روی صفحه نمایش آنها را بپوشانید.

از چرت زدن در طول روز اجتناب کنید
اگر از مشکلات خواب رنج می برید باید بدانید که چرت زدن در طی روز منجرمی شود تا شما در طول شب سختر به خواب بروید. اما اگر از آن دست افراد هستید که حتما باید در طول روز چرت بزنید سعی کنید مدت آن محدود و حداکثر 20 دقیقه باشد و همچنین بهتر است زمان آن در ساعت های اول بعد از ظهر باشد و نزدیک به ساعات پایان روز نباشد. هر گونه چرتی که در طی 8 ساعت قبل از ساعت خواب شبانه شما رخ دهد می تواند منجر به اختلال در یک خواب راحت شبانه شود.

نکته: اگر از آن دسته افرادی هستید که در بعد از ظهر دچار رکود می شوید و احساس خمودگی دارید سعی کنید در این زمان به یک پیاده روی کوتاه بروید، یک لیوان آب خنک بنوشید و یا با یک دوست خود تماس تلفنی برقرار کنید.

نگاه کردن به ساعت ممنوع
وقتی شما در طول شب به صفحه ساعت نگاه می کنید منجر می شود تا خواب شما دچار اختلال شود. نگرانی از اینکه تا شروع روزی که در پیش دارید تعداد ساعات اندکی باقی مانده است مانع از خوابیدن شما می شود. از این رو ساعت زنگدار خود را در کشوی کنار تخت و یا زیر تخت خواب خود قرار دهید.
نکته: اگر ساعت دیجیتال زنگدار شما صفحه نمایش آبی رنگ دارد حتما از یک نوار سیاه رنگ برای پوشاندن صفحه آن استفاده کنید.

گردن خود را در هنگام خوابیدن در حالت خنثی قرار دهید
اگر از بیدار ماندن در اثر سفتی عضلات گردن خسته شده اید بهتر است بالش خود را سرزنش کنید. بالشی که زیادی بلند باشد یا بیش از اندازه تخت باشد منجر به ایجاد مشکلاتی برای شما می شود. ارتفاع بالش باید در سایز درست و مناسب برای شما باشد تا گردن شما در موقعیت خنثی قرار گیرد و به آن فشار وارد نشود.  برای کسانی که در هنگام خواب به پهلو می خوابند باید گردن بگونه ای قرار گیرد که بینی آنها در امتداد خطی فرضی که بدن را به 2 قسمت مساوی تقسیم می کند قرار گیرد. خوابیدن بر روی شکم منجر می شود تا گردن دچار چرخش شود از این رو بهتر است از خوابیدن در این حالت اجتناب شود.

نکته : گردن شما باید در در موقعیت های دیگر قبل از رفتن به تختخواب نیز در حالت خنثی قرار گیرید برای مثال هیچ وقت در هنگام تماشای تلویزیون نباید بدن در موقعیتی قرار گیرید که گردن دچار چرخش شود.

از خوردن کافئین اجتناب کنید
نوشیدن کافئین در صبح برای اکثر افراد خوب است و مشکلی ایجاد نمی کند، اما هرچه از ساعات ظهر دور می شویم و به پایان روز نزدیک می شویم از خوردن و نوشیدن مواد غذایی که حاوی کافئین هستند اجتناب کنید. کافئین در مراحل عمیق تر خواب ایجاد اختلال می کند از این رو حتی مقادیر اندک آن در شکلات و قهوه های بدون کافئین هم ممکن است بر روی خواب شما اثر منفی بگذارد.

نکته: حتما برچسب های روی داروها را بخوانید بسیاری ازمسکن ها و قرص های کاهش وزن ممکن است حاوی کافئین باشد.

    نویسنده : مهدی نظرات  

 
ابر برچسب
های,دیدنی ها,(عکس),پیدا کردن یک همسر خوش‌اخلاق,دیدنی های امروز,محیط زیست,دیدنی,خوش شانس ترین بانک ایران کدام است ؟,عکس,امروز,

 
صفحات سایت

بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : نفر
كل مطالب : نفر
آخرین بروز رسانی :

مهدی 870

درمانگاه دل
دانلود مقاله
سلطان بهشت
دانلودکده مهمون من باش
تبادل لینک
ژورنال
یه وبلاگ دخترونه باحال
ترول جدید
مطالب جالب
آموزش خیاطی
بیکران
یا صاحب الزمان
پاپ - رپ
قالب سبز

Online User Code Center پوشاک زنانه ترک خرید لوازم خانگی گن لاغری مردانه کش ورزشی تن تاک Code Center